۱۳۹۱ آذر ۲۴, جمعه

مرغ و سبزیجات



مواد لازم :
مرغ درسته با پوست  ١ عدد
سیب زمینی  ٢ عدد 
هویج  ٢ عدد
پیاز  ١ عدد 
زعفران آب شده  به میزان لازم
نمک و فلفل و زرد چوبه  به میزان لازم
آبلیمو  به میزان لازم

طرز تهیه :
مرغ را از شب قبل در مایه ای که با زعفران آب شده و نمک و فلفل و کمی زردچوبه و آبلیمو درست کردید بخوابانید . پیاز را هم رنده کنید با فشار دست آب پیاز را جدا کنید یا در یک تنظیف ریخته خوب بفشارید و آب پیاز را جدا کنید و به مایه که برای مرغ آماده کردید اضافه کنید و تفاله پیاز را در بریزید .  میتوانید با کمک دست هم کمی به بدان و زیر پوست مرغ که به آرامی از بدن مرغ جدا میکنید به صورتی که پاره نشود بمالید تا بدن مرغ هم مزه دار شود . پس از اینکه مرغ خوب در این مایه استراحت کرد و مزه دار شد . ظرف مناسب فر را انتخاب کنید کمی روغن کف آن بریزید . مرغ را طوری در ظرف قرار دهید که سینه مرغ رو به بالا باشد ( چون سینه مرغ دیر پز تر هست) رو به حرارت قرار بگیرد . دور ظرف را با سیب زمینی درشت خورد شده و هویج درشت خورد شده که با با کمی نمک و زردچوبه و زعفران آب شده و فلفل و پودرسیر مزه دار کردید بریزید . کمی روغن مایه روی مرغ و سیب زمینی و هویج در ظرف بریزید . ظرف را در فر از قبل گرم شده ١٩٠ درجه به مدت تقریبی ٦٠ دقیقه قرار دهید . میتوانید در مدتی که مرغ در فر قرار دارد کره آبشده یا روغن مایه روی مرغ با کمک برس بمالید تا خشک نشود . مدت زمانی که مرغ باید در فر بماند بستگی خیلی زیادی به وزن مرغ یعنی به بزرگ و کوچک بودن مرغ دارد برای اینکه متوجه پخته شدن مرغ شوید میتوانید از چنگال و چاقو برای تست کردن پخته بدن مرغ استفاده کنید . من این مرغ رو با نون بربری خونگی سرو کردم . شما میتونید با برنج هم نوش جان کنید .



۲۲ نظر:

  1. به به! عارفه جون چه مرغ خوشگلی پزوندی عزیزم! منم تقریبا همین جوری مرغ درسته رو تو فر درست می کنم! برای موقعی که مهمونیه خیلی عالیه! دست گلت درد نکنه عزیییزم!

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. مرسییییییییییییییی شبو جونم . نوش جونتون عزیزم .

      حذف
  2. عارفه جون بدو ...بدو که وقت نیست :))))))))))))))
    به دور از شوخی ، خیلی خواستنی شده

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ها‌ها ها واقعا خیلی‌ وقت کم داریم . فکر کنم بلاگ اسپوت به ما یک حالی‌ داد شب کریسمسی )))))
      خیلی‌ ممنون عزیزم .

      حذف
  3. محشررررررررررررررررررر شده که...ای واااااااااااای

    پاسخحذف
  4. خیلی هوس انگیز بید دوست جون ؛ نصف شبی من مرغم کجا بود ؛ حالا اون رو داشته باشم ؛ نون بربری از کجا بیارم ...................

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. قربونت بشم رز جونم . والا از تو چه پنهون خودم هم میبینم دلم می‌خواد ))))))).
      مرسییییییییییییی عزیزم .

      حذف
  5. یعنی من مرده ی مرغ بریونم *** اما خودمونیم عارفه جون عجب پاهای تپلی داره مرغت :))

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. جات خالی‌ لاله جونم . واقعا مرغ رون کپلی !!!!!!! بود .

      حذف
  6. daraje hararate fer ro roye grill tanzim kardim

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. نه دوست عزیز از حرارت فر‌ بالا و پایین همزمان استفاده کردم .

      حذف
  7. perfect,,,delicious..i did as you ordered,but i have a problem,the family requested for more,thanks.

    پاسخحذف
  8. عارفه جون مثل همیشه عالیه و چشمنوازه, ممنون

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. خیلی‌ ممنون یاسمن جون . لطف داری عزیزم .

      حذف
  9. salaam azizam,

    dastet tella dard nakone besyaaar aali bod.mamnunam

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سلام دوست عزیزم .
      خیلی‌ ممنون دوست عزیزم . لطف دارید شما . متشکرم .

      حذف
  10. khorak morghet bi nazir hast
    ama nan bar bary dast pokhtet bi hamtast, afarin b hamatet Arefeh jan
    bijan

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. خیلی‌ خیلی‌ ممنونم آقا بیژن . شما لطف دارید . به وبلاگ من هم خوش آمدید . متشکرم .

      حذف
  11. میشه این تو مکروفر هم درست کرد ؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. عزیزم من از مایکروفر فقط برای گرم کردن معمولا استفاده می‌کنم . والا تجربه درست کردن این رو تو مایکروفر ندارم .

      حذف